Secția de Marketing și Relații cu Publicul

Înființat în ianuarie 1994, biroul de Relații cu Publicul se numără printre primele de acest tip din muzeele românești. Specialitate recentă în muzeele din România anilor ’90, a fost adoptată imediat de muzeul devean a cărui conducere de atunci avea o largă deschidere spre nou. În anul 1996, prin noi angajări, numărul membrilor biroului a crescut iar prin specialitățile acestora activitățile desfășurate s-au diversificat.

Astfel, biroul s-a axat pe organizarea de activități științifice (simpozioane, conferințe, mese rotunde, prelegeri), evenimente cultural-artistice, activități educative și de pedagogie muzeală, activități de marketing, de sondare a publicului vizitator, activități expoziționale, comunicare permanentă cu mass-media și popularizare a tuturor acțiunilor muzeului. Lărgirea ariilor de activități muzeale au condus indubitabil și la diversificarea ofertelor muzeale. Activitatea de cercetare științifică s-a împletit armonios cu cea de relaționare în plan cultural, artistic și educativ cu publicul vizitator, muzeul urmărind ca prin activitățile sale să satisfacă cerințele tot mai complexe ale acestuia, nevoia de cultură și informare a categoriilor de public tot mai diverse, precum și atragerea de noi categorii spre instituția muzeală.

În acest sens, muzeul devean a organizat evenimente în care interacționarea public-specialiști de muzeu să fie tot mai activă și mai atractivă, adresându-se în aceeași măsură persoanelor tinere, adulte, familiilor și copiilor.Întreaga activitate a biroului se îndreaptă spre publicul vizitator, dar și spre personalul propriu, prin colaborarea permanentă la organizarea tuturor evenimentelor desfășurate de sau în muzeu. De asemenea, colaborarea cu mass-media urmărește atât promovarea activității instituției muzeale, cât și construirea unei imagini cât mai solide care să confere credibilitate și calitate actului muzeal desfășurat.